Ulotki

Uważane za średnio skuteczną formę zwiększania sprzedaży, głównie z powodu ich często niezbyt przemyślanej treści. Dobrze zaprojektowana ulotka powinna zawierać pytanie do potencjalnego klienta, zmuszające go do zastanowienia (pytanie z prostą odpowiedzią „tak lub nie” do takich się nie zalicza), posiadającą kilka wariantów odpowiedzi. Przykładowo, dla sklepu z zabawkami: „A ty co kupisz dziecku na urodziny” odp. „Rower? lalkę? coś z gier?”. Warto też, by ulotka dawała rabat na zakup w danym sklepie.

Przy druku ulotek należy pamiętać, że rozmiar też ma znaczenie - za duża będzie zawadzać, zbyt małą łatwo zgubić. Mając na uwadze te sugestie można sprawić, by ulotki skutecznie wpływały na ilość naszych klientów czy wielkość sprzedaży. Istnieją również ulotki informacyjne, które zachęcają klientów do nabycia towaru/usługi przez wskazanie ich powszechnej przydatności, co z kolei pozwala klientowi uzasadnić samemu sobie, dlaczego dane dobre jest mu potrzebne (patrz promowanie towaru).