Gadżety/gifty

Podarunki dołączone do produktu stanowią argument za kupnem naszego towaru i pomagają pozyskać nowych klientów oraz wygrać z konkurencją. W przeciwieństwie do promowania marki czy towaru, tu gifty i gadżety nie muszą być dopasowane do grup docelowych. Choć ich przydatność dla konsumenta często jest znikoma, apelują one do zachłanności ludzi. Ta forma wspomagania sprzedaży najbardziej oddziałuje na dzieci oraz na osoby o niskiej świadomości swoich potrzeb i potencjalnych korzyści. Klienci skłonni są kupić droższy produkt z giftem, niż tańszy bez niego. Wynika to z przekonania, że oprócz tego, co potrzebują, dostają coś jeszcze, często nie zauważając w tym przyczyn wyższej ceny.

Im dłuższa żywotność upominku tym większe przywiązanie. Podobny efekt można osiągnąć wykorzystując upominki o krótkiej żywotności jednak muszą one być często wręczane każdemu klientowi, przez co znacznie rosną koszty. Żywotność jest większa dla giftów posiadających dyskretne logo. Kiedyś konsument każdy otrzymany gadżet bardzo sobie cenił, obecnie z powodu ich powszechności, jeżeli nie jest on dla konsumenta oryginalny, użyteczny lub estetyczny traktowany jest jako niepotrzebny „śmieć”. Gifty muszą być dopasowane do naszych grup docelowych. Nie wiesz co dołączyć do swojego produktu, usługi? Nie masz pomysłu na prezent, podarunek? Chcesz wiedzieć co zachęca ludzi do zakupu? W tym celu odpowiedz sobie na poniższe pytania a wszystko stanie się jasne.

  • Kim są klienci?
  • Czym się otaczają?
  • Czego oczekują?
  • Co będą chcieli pozostawić sobie na dłużej?
  • Jaką funkcję ma pełnić upominek?

Proponowany podział podarunków według wartości:

  • masowe – gadżety reklamowe do 1,50zł
  • impulsowe – artykuły promocyjne do 5zł
  • wzmacniające markę – artykuły reklamowe do 25zł
  • promocyjne – artykuły reklamowe do 50zł
  • premium – upominki do 150zł
  • de luxe – upominki ekskluzywne do kwoty 500zł
  • top exclusive – upominki luksusowe powyżej 500zł