Zwiększanie sprzedaży

Rzeczą naturalną jest istnienie konkurencji. Przez konkurencje nie mamy na myśli wytwórców towarów czy usług podobnych do naszych, myślimy o konkurentach którzy są w stanie wpłynąć na naszą sprzedaż i ilość klientów. Sklepik osiedlowy, nienależący do żadnej sieci, nigdy nie będzie bezpośrednim konkurentem wielkich marketów. Nasza konkurencja wie co to marketing i w jaki sposób zabrać nam klientów. Najprawdopodobniej wykorzystują niektóre niżej opisane metody.

Choć stosowanie tych samych chwytów co konkurencja może wydawać się bezsensowe, gdyż nie dadzą nam przewagi, nie możemy pozwolić sobie by pozostać w tyle. Przygotowując produkt do wprowadzenia na rynek lub odświeżając go nie należy myśleć w kategorii „co możemy zaoferować klientom” tylko „jak możemy spełnić ich potrzeby”. Myśląc według pierwszym sposobem, będziemy mieli doskonały produkt który kupią tylko osoby o wysokiej świadomości jego jakości i zalet. Myśląc drugim sposobem, poznamy potrzeby klientów i będziemy mogli im zaoferować produkt który je spełnia i sprawia że uważają go za dobry i zaufany. Jeżeli klienci oczekują produktu o niższej jakości ale zarazem tańszego, to taki powinniśmy im zaoferować.

Oto kilka sprawdzonych i powszechnie stosowanych sposobów zwiększania sprzedaży.