Promowanie marki

Każdy z nas zna światowe marki których produkty są cenione, kupowane i dają ich właścicielom pewien prestiż. Co jednak sprawia że są tak postrzegane? Czy wręczają klientom zaświadczenia o doskonałym wykonaniu swoich towarów? Nie. Czy ich produkty tworzone są na potrzeby indywidualnych klientów? Czasami. Czy używają ich znane osoby (autorytety)? Tak.

Jak widać postrzeganie produktu nie jest uzasadnione logicznie. Nasze nastawienie do towarów i usług bierze się z zaufania do „znanej” marki. Znanej nie ze względu na jakość lecz utrwalonej w naszej pamięci. Mając przed sobą dwa produkty o identycznym składzie czy działaniu, i muszą wybrać jeden z nich, wybierzemy ten którego logo/nazwę pamiętamy lub kiedyś widzieliśmy.

Nasze zaufanie nie ma żadnych podstaw, lecz jak inaczej dokonać wyboru? Zdać się na przypadek? Mało kto pozwala sobie na takie zachowanie. Jak zatem sprawić by klienci stojąc przed wyborem, wybrali nas i nasze towary/usługi? Oto kilka powszechnie stosowanych rozwiązań pozwalających utrwalić naszą markę w pamięci konsumentów.