Gadżety/gifty

 

Są to podarunki dla naszych klientów, mające podtrzymać ich lojalność i zaangażowanie. Teoretycznie im dłużej klient jest do nas przywiązany tym „lepszy” podarunek powinien otrzymać. W rzeczywistości tak nie jest. Trzymając sie zasady „zaangażowania i konsekwencji” nawet drobny podarunek utrwali naszego klienta w przekonaniu o słuszności wyboru i o tym, że o niego dbamy. Im dłuższa żywotność upominku tym większe przywiązanie. Żywotność jest większa dla giftów posiadających dyskretne logo. Gifty muszą być dopasowane do naszych grup docelowych. Aby je dopasować należy odpowiedzieć sobie na 5 pytań:

  • Kim są klienci?
  • Czym się otaczają?
  • Czego oczekują?
  • Co będą chcieli pozostawić sobie na dłużej?
  • Jaką funkcję ma pełnić upominek?

Proponowany podział podarunków według wartości:

  • masowe – gadżety reklamowe do 1,50zł
  • impulsowe – artykuły promocyjne do 5zł
  • wzmacniające markę – artykuły reklamowe do 25zł
  • promocyjne – artykuły reklamowe do 50zł
  • premium – upominki do 150zł
  • de luxe – upominki ekskluzywne do kwoty 500zł
  • top exclusive – upominki luksusowe powyżej 500zł