Analiza potrzeb

Odpowiedzi na przedstawione poniżej pytania, poddane analizie i syntezie, pomogą zdefiniować aktualne potrzeby Państwa firmy i określić sposób ich zaspokojenia. Ankieta przygotowana została sposób uniwersalny dlatego część z pytań może Państwa firmy nie dotyczyć.

1. W najbliższym czasie, cele które chcieliby Państwo osiągnąć to:

  • Wypromować markę firmy.
  • Wypromować produktu.
  • Zwiększyć sprzedaż, o ile?
  • Pozyskać nowych klientów, ilu?
  • Utrzymać dotychczasowych klientów.
  • Stworzyć lub zmienić wizerunek firmy.

2. Jak długo firma funkcjonuje na rynku?

3. Kim jest konkurencja Państwa firmy i jaka jest Państwa wiedza na ich temat?

4. Co odróżnia Państwa firmę od konkurencji?

5. Jak często stały klient korzysta z oferty Państwa firmy?

6. Jak często zachodzą zmiany w ofercie Państwa firmy (ceny, produkty)?

7. Dlaczego klienci wybierają ofertę Państwa firmy?

8. Na jakim rynku dostępna jest oferta Państwa firmy i czy planowane są zmiany w tym zakresie?

9. W ostatnim okresie obroty Państwa firmy wzrosły/spadły/nie zmieniły się?

10. W ostatnim okresie udział Państwa firmy na rynku wzrósł/spadł/nie zmienił się?

12. W ostatnim okresie konkurencja wzrosła/spadła/nie zmieniła się?

13. Z czego wynikają powyższe zmiany (akcje promocyjne, wprowadzenie nowego produktu, wejście na nowy rynek, działania konkurencji, zmiany wewnętrzne/zewnętrzne, kryzys zaufania/wizerunku)?

14. Jak pozyskują Państwo nowych klientów i jak wygląda pierwszy kontakt klienta z Państwa firmą?

14. Kogo widzą Państwo jako swoich klientów docelowych a kim są Państwa obecni klienci?

15. W jaki sposób utrzymują Państwo relacje z klientami?

16. Czy firma utrzymuje kontakt bezpośredni z klientami (pracownicy/przedstawiciele/reprezentanci)?

17. Czy firma utrzymuje kontakt niebezpośredni z klientami (listy, maile, broszury, foldery, ulotki, itp.)?

18. Czy firma korzystała z: ofert specjalnych/akcji promocyjnych/podarunków? Z jakim efektem?

19. Czy proces sprzedaży/obsługi przebiega w zaplanowany sposób?

20. W jakich miejscach możliwy jest zakup towaru/skorzystanie z usługi Państwa firmy?

21. W jaki sposób odbywa się dystrybucja?

22. Czy klient może zapoznać się z towarem/usługą przed zakupem?

23. Czy Państwa firma śledzi w internecie opinie o sobie, własnych produktach/usługach oraz opinie o konkurencji i ich produktach/usługach?

24. Czy i w jaki sposób zbierają Państwo informacje o swoich klientach?

25. Czy i w jaki sposób firma przyjmuje i reaguje na skargi i uwagi klientów?

26. W jakim stopniu (%) wykorzystują Państwo swoje możliwości produkcyjne/usługowe?

27. Z jakich działań marketingowych Państwo korzystali i jak oceniacie ich efekty?

28. Jaki rezultat byłby dla Państwa, w obecnej sytuacji, sukcesem?

Jeżeli chcieliby Państwo abyśmy przeanalizowali Państwa odpowiedzi i zasugerowali rzeczowe rozwiązania, prosimy o wysłanie odpowiedzi na nasz adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi. wraz z imieniem, nazwiskiem, nazwą firmy, numerem kontaktowym i krótkim opisem działalności Państwa firmy.